Förra gången vi bakade bagels blev de ganska goda men denna gången gick det ännu bättre!

Den gången fastnade de vid bakplåtspapperet och blev så när som punkterade.

Och så skrumpnade de ihop när vi kokade dem. Just det!

Det är just kokningen som symboliserar bagels.

Då blir de härligt sega och saftigt kompakta men man måste såklart grädda dem i ugnen också för annars är det ju inget gott 😊.

Men denna gången blev de jättebra!

Jag och mamma var inne i stan igår och åt lunch på ett kafé. Vi åt på ett jättemysigt; klassiskt kafé, som serverade soppa och bagels (soup and bagels). Soppan var väl sådär men bagelsen gav oss mersmak!

Imorn bitti ska jag gå upp tidigt och gå en mysig vovvepromenad med grannhunden Gibson, innan jag äter en mumsig frukost med goda bagels!

Så nu måste jag gå och lägga mig,

Kram på er underbaringar

Karin

Picture
Receptet är från mammas favvobok Bröd från brunkebergs bageri. Mamma tror att man kanske inte får fota recept ur böcker pga av upphovsrätt och sånt. Men jag orkar ju inte skriva av, som ni förstår. Kan nån som vet lite om sånt kommentera vad ni tror?!



Leave a Reply.