Hej :)
Idag var det ju fars dag som många av er säkert vet.
I våras på mors dag gjorde jag faktiskt riktigt goda chokladtryfflar till mamma vilket gjorde att jag kände press att leva upp till den standarden nu på fars dag också, haha. Jag tänkte i alla fall göra biskvier. Utan mandel.
Min första tanke var att göra bottnarna av kokostoppar men då vi i lördags när jag tänkte göra dem, inte hade någon kokos hemma fick det bli såhär istället. Som en blandning av kokostoppar och ricekrispiestreats.
Först när jag satte in klickarna i ugnen så flöt de ut jättemkt, men då skrapade jag bara ihop de halvgräddade kakorna i en bunke, blandade i lite rismjöl för att hålla ihop dem och formade kakor som jag satte in igen. De blev jättebra! Det borde funka att ha i rismjölet från början men jag är inte säker (det är därför det står att man ska värma smeten).
Prova er fram!
Biskvierna blev i alla fall jättelyckade och då vi hade gäster men ingen efterätt i lördags så fick de bli en liten munsbit efter maten. En förtitig farsdag present helt enkelt.



Leave a Reply.