Idag satte jag igång att baka för lite försäljning imorgon.

Jag planerade bakverk och inköp så att jag skulle tjäna lite på det också inte bara gå runt.

Först cyklade jag och mamma upp till affären för att handla mina ingredienser, men på vägen stannade vi på en secondhandaffär för att kolla om det fanns någon bra burk eller annat jag kunde ha till mitt kakeri.

Jag hittade en supersöt sockertång (förmodligen i silver) för bara 3 kr!

Den ska jag ha och plocka kakorna med.

Och nu har jag bakat alla småkakor jag ska ha och fixat krusbär till krusbärskakan.

Förberedelser är ordet!

Jag har bakat:

Kolakakor

lavendeldrömmar

kardemummadrömmar

•hemgjord müsli

Drömmarna gjorde jag bara så att jag tillsatte lavendel och stött kardemumma till den vanliga drömdegen.

Müslin är gjord på havregryn, farinsocker, kokos, Solrosfrön, linfrön, vatten och rapsolja.

Blanda ihop och torka i ugnen, 175 grader, 30 min. Rör var tionde minut.

Tillsätt russin i den färdiga müslin om du vill.

På torsdag startar jag försäljningen och imorgon kväll bakar jag nog någon av de mjuka kakorna (jag ska göra en krusbärskaka och en chokladkaka med apelsinglaze i långpanna).

Sedan ska snälla mamma baka surdegsbröd.

Det här kommer gå bra!

Bara vädret blir fint.

Skriver imorn också, då!

Kram Karin




Leave a Reply.