Igår tog jag efter mycket annat spring en go myskväll i soffan med Emma och mamma.

De hade åkt till affären och hyrt Beautyful creatures och Oz the great and powerful.

Dessutom hade de köpt en paket med Arlas nya trendskapande mjukglass. Så gulligt av dem.

Jag måste erkänna att jag har hört mycket gott(I dubbel bemärkelse) om den.

Egentligen står det på bruksanvisningen att man ska vispa-frysa-vispa smeten till glass, men då vi har en lånad glassmaskin hemma för tillfället gick glassmakandet mkt smidigare.

Det var bara att köra smeten i maskinen ca 30 min så var det klart.

Och Guud, vilken glass det blev!

Den vi testade var choklad och den smakade inte sådär sliskigt choklad som man kunde tro. Mer som lagom bitter kakao. Mm..

Konsistensen blev precis som vanlig mjukglass och den var ärligt talat skitgod.

GENOMSNITTSBETYG: 9/10

Smak: 9/10

Konsistens: 10/10

Tillverkning med glassmaskin: 9/10

Tillverkning utan glassmaskin: 7/10

Instruktioner på paket: 9/10

Jag har inte testat att göra utan galssmaskinen så jag vet inte så noga om det här med vispa-frys-vispa.

Betyget sätter jag på hur det verkar och vad jag hört från vänner utan glassmaskin.

Enligt vissa smälter den lite bör man vispar andra gången.

Men att använda glassmaskin borde vara det alldra smidigaste sättet.

Kram Karin

Ps: Om ni vill ha filmtips också så tycker jag ni ska se Beautyful creatures. Den är underbar.




Leave a Reply.