Hej!
Jag hoppas ni inte tröttnade på att vänta på inlägg som aldrig kom.
Jag har ju vart dålig på att skriva på sistonde..
Förmodligen beror det på att jag skapat en ny blogg (tredje gissar jag, haha) för mina foton. Tyvärr kommer jag inte länka den här då den ska vara totalt anonym. Om du känner mig kan du dock prova att mejla så kanske du får adressen, haha.

Nu till bakverket jag tänkt skriva om:
Det var egentligen en eller två veckor sedan jag bakade den men jag tänker, bättre sent än aldrig så att säga.
Det var hur som helst en riktigt god morot/äpple/ingefära/lime/kryddkaka.
Vi kan kalla den höstkaka kort och gott för jag tycker det passar rätt bra in på smakerna.
Jag kom hem efter skolan på torsdagen och kände mig sådär höstruggig. Som om man bara vill krypa ihop med en filt, en kopp te och gärna en bit morotskaka. Ni vet nog känslan.
Så jag bakade morotskaka. Fast vi hade inte så mkt morötter så det fick bli äpplen också.
Helt eget recept (vad annars), och det blev riktigt lyckat. Kakan blev sådär perfekt saftig och mjuk men inte för luftig och med de där underbara höstsmakerna till kan man inte säga annat än Klar Fullträff.
Jag lovar att den lindrar eran höstångest en smula och ger en rejäl boost till mysfaktormätaren.

Kram, kram!



Leave a Reply.